donderdag 19 januari 2017

Sneeuw

Op 7 en 8 januari schreef ik ook over de winter en de sneeuw. En was bang dat het de enige sneeuw van deze winter zou zijn. Niets is minder waar. De afgelopen dagen kon ik het gewoon niet laten om foto's te maken van de sneeuw. Voor het huis, achter, binnen, buiten. Het zag er allemaal zo mooi uit met dat witte laagje. De foto's zijn op verschillende dagen gemaakt. En ik laat ook nog het ingepakte kado voor een vriendin zien. Ze houdt erg van de winter en sneeuw. Ik pakte in op zondagmiddag (15 januari) en ik ging er de 17e heen, een echte sneeuw-dag. Fijn voor haar. (Ik had een vooruitziende blik, haha.)





































































































Deze laatste 2 foto's zijn gemaakt door onder de boom te gaan staan. En dan krijg je dat mooie effect van de kale, bijna zwarte, takken en de sneeuw. Hieronder even een stukje uitvergroot.


8 opmerkingen:

  1. Ah die witte druifjes. Zo schattig. Een paar jaar geleden kreeg ik een potje witte druifjes van een nichtje. Op dat moment wist ik nog alleen van blauwe druifjes. Het potje heb ik nog, dus nu ga ik maar eens op zoek naar inhoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n mooie wereld! Bij ons wederom geen sneeuw, maar gisteren wel wit bevroren bomen en struiken. Sprookjesachtig.
    Ik ken zelfs lichtroze druifjes.
    Mooi pakje maakte je, X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Besneeuwde natuur blijft fascinerend. In korte tijd ziet alles er helemaal anders uit. Mooie foto's. In mijn omgeving viel zo goed als geen sneeuw, maar uitgesneeuwde mist op bomen, planten en gras is ook heel aantrekkelijk.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind winterlandschappen prachtig, sprookjesachtig en zeer fotogeniek!
    Super bedankt voor je mooie verjaardagsenvelop. Deze kwam precies op woensdag aan. Ik ben er echt even voor gaan zitten; fijne post, kopje koffie erbij........... Een hartstikke leuke verrassing!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Die takken lijken wel onwerkelijk op de foto. Net of je dunne lijntjes uitkrast op een wit oppervlak.
    Ik hoop voor jou dat er nog wat sneeuw zal vallen de komende weken, maar dan hier in België niet, want ik hou er echt niet van ( alleen op foto :-) )
    Groetjes, Sigrid x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooowwhhhh...laat het hier ook maar komen...zoooo mooi!!!! Nu geniet ik dan van jouw foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het toch mooi buiten als er verse sneeuw ligt! Mooie foto's heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's, alsof je je even in een andere wereld 'waant'!

    BeantwoordenVerwijderen