woensdag 19 april 2017

Comfort-zone

Eigenlijk een raar woord, comfortzone. En ik was er met het haken van deze deken, ver buiten. Voor wat betreft de kleuren dan. De deken qua patroon vind ik mooi. Deze is voor het nieuwe huis van mijn broer en zijn vrouw. En dit zijn háár lievelingskleuren. Van haar kreeg ik ook de tulpen uit het bericht van 9 maart. Ik haakte met katoen van Søstrene Grene. In de winkel heb ik de kleuren even neergelegd en een foto gemaakt, anders wist ik het misschien niet meer als ik thuis kwam. Patroon is heel simpel. Granny-vierkant haken tot je bolletje katoen op is. Bij mij zijn dat meestal 16 toeren. En dan hopen dat alle bollen gelijk zijn. En dat is natuurlijk niet zo. Dus soms heb je iets over en soms moet je een bolletje bij kopen. De rand in zwart en wit, dat is dan 'mijn handtekening'. De plaid maakte ik in december-februari, maar kan ik nu pas laten zien (want je weet nooit wie er allemaal meelezen). Het was een schot in de roos, ze zijn er heel blij mee. En het huis wordt trouwens prachtig.
Voor onszelf haak ik 1 in de kleuren op de laatste foto.



































































7 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende kleuren. En die rand maakt het helemaal af, werkelijk een juweeltje heb je gemaakt
    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Jeanette, wat een prachtige deken! Ik zou ook niet snel voor deze kleuren kiezen, maar het eindresultaat is echt heel mooi. Zo zie je maar weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De rand maakt het helemaal af, vind ik! Een mooi kado.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een prachtig cadeau. De zwart witte rand is een mooie afwerking.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Af en toe mag het eens iets anders zijn hé. Ik vind het er wel mooi uitzien, die warme kleuren. Alleen dat donkerrood had er niet bij hoeven te zijn voor mij persoonlijk.
    Maar de rand vind ik ook heel leuk.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn inderdaad niet de kleuren die we hier vaak zien.
    Maar het is een prachtig mooi kleed geworden.
    Kan me goed voorstellen dat ze er zeer blij mee waren.

    BeantwoordenVerwijderen